مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 21:452020-02-25سياسي

در ضرورت منع بازگشایی مدارس و سفر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ محمدرضا جلایی پور در کانال تلگرامی خود یادداشتی منتشر کرده که انتشارش از سوی جماران به معنی تایید آن نیست: متاسفانه علی رغم این که هیج نشانه ای از کنترل رشد سریع کرونا دیده نمی شود، رییس جمهور امروز گفت از شنبه روال ها عادی می شود و قاعدتا مدارس و ادارات باز می شوند.

این سیاست فوق العاده غیرمسئولانه اگر اجرا شود یکی از بزرگ ترین خطاهای کمیته ی مدیریت بحران کرونا و ریاست جمهوری روحانی خواهد بود و می تواند به افزایش سرعت شیوع کرونا و قربانیان آن بیانجامد.

بر اساس تجارب موفق سایر کشورها در کنترل سرعت شیوع ویروس نوظهور کرونا، تعطیلی مدارس و ادارات و همه ی کانون های جمع شدن شهروندان و کاهش هر نوع تماس حضوری با دیگر شهروندان و هم زمان منع سفر از ضروریات اولیه ی کنترل رشد کرونا است.

به نظر می رسد متاسفانه در کمیته ی مدیریت بحران کرونا در وزارت بهداشت، متخصصان حکمرانیِ کنترل کرونا در کنار پزشکان قرار نگرفته اند و در همین چند روز چند نمونه بی توجهی پرآسیب به تجارب موفق سایر جوامع دیده می شود.

هنگ کنگ در هفته های اول رشد کرونا یک ماه تمام همه ی مدارس را تعطیل کرد و اکنون یک ماه دیگر هم آن را تمدید کرده است{} اگر فرزندی داشتم تا زمان کنترل کرونا او را به مدرسه نمی فرستادم و امیدوارم حکمرانان ما هم اینقدر مسئولیت و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ضرورت منع بازگشایی مدارس و سفر

در ضرورت منع بازگشایی مدارس و سفر