مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 17:552020-02-25پزشكي

رسانه ها باید فرهنگ پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ترویج دهند


رضا چمن شامگاه سه شنبه در نشست مطبوعاتی با موضوع پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، افزود: با آگاهی دادن رسانه ها در خصوص راه های پیشگیری و خود مراقبتی به مردم می توان از شیوع بسیار بالای این ویروس جلوگیری نمود تا جایی که هر فرد مبتلا تنها انتقال دهنده به یک نفر دیگر باشد.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا چنانچه موارد بهداشتی را رعایت نکند می تواند 2 تا چهار تن را مبتلا کند، تصریح کرد: رعایت اصول خود مراقبتی و آگاهی بخشی نقش مهمی در مقابله با این بحران دارد.

چمن با اشاره به اینکه مهمترین رکن اصلی کنترل و مقابله با بیماری های عفونی از جمله ویروس کرونا خود مراقبتی است، ابراز داشت: این ویروس 2 ماه است که از مبداء چین گسترش پیدا کرده که توجه ما در آن زمان معطوف به این کشور بود اما این ویروس در کشورهای دیگر هم شیوع پیدا کرده و با واسطه وارد کشور شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود، ادامه داد: ما در دهکده جهانی زندگی می کنیم و شیوع این ویروس امری اجتناب ناپذیر بود اما باید از قبل برنامه ریزی و پیشگیری را در دستور کار خود قرار می دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این ویروس به مانند ویروس های مشابه ازجمله آنفلوآنزا، سیاه زخم، سارس و سل با بالا رفتن دما و گرم شدن هوا از بین برود، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی این شهرستان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه ها باید فرهنگ پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ترویج دهند

رسانه ها باید فرهنگ پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ترویج دهند