مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 17:062020-02-25سياسي

کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا مهم است


موسی شعفی روز سه شنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشت: جو روانی ایجاد شده ناشی از کرونا به مراتب خطرناک تر از خود ویروس است و باید تمامی امکانات را برای پیشگیری از این ویروس و همچنین جلوگیری از شایعه پراکنی بسیج کنیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها به خصوص در فضای مجازی از جمله ابزاری است که می تواند در ایجاد آرامش در میان مردم نقش موثری را ایفا کند.

شعفی گفت: آموزش همگانی نکات پیشگیری و دیگر ملزومات مقابله با کرونا ویروس از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نباید به اطلاعاتی که از سوی منابع غیرموثق و غیر معتبر در خصوص گسترش بیماری کرونا در فضای مجازی منتشر می شود اعتماد کرد و بهترین راه کسب اطلاعات و اخبار روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی است.

وی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا مهم است

کنترل جو روانی جامعه در مقابله با کرونا مهم است