مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 11:462020-02-25پزشكي

ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پس انداز سلامتی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پدر و مادرهاست تا زمینه پس انداز سلامتی خود و فرزندانشان را در آینده فراهم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید کشمیری بعد از ظهر سه شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اظهار داشت: سلول های بنیادی در درمان بیماران صعب العلاج بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: خون بند ناف از جمله همین رازهای آفرینش است که با یافته های علمی و آزمایشگاهی کشف شده که این ماده دیگر نه تنها دور ریختنی و زباله ای بیولوژیک نیست بلکه ذخیره ای گرانبها برای خانواده هاست که می تواند حتی تا نسل های بعدی، در درمان بیماری های سخت و صعب العلاجی چون سرطان ها، تالاسمی و… نیز بکار گرفته شود.

کشمیری بیان کرد: اهمیت این ماده هنوز بخوبی در کشور و برای شهروندان تبیین نشده است و اکثر مردم از اهمیت خون بند ناف نوزادان در هنگام تولدشان آگاهی ندارند.

وی بابیان اینکه باید در خصوص ذخیره سازی خون بند ناف فرهنگ سازی بیشتر صورت بگیرد گفت: با افتتاح بانک سلول های بنیادی خون بند ناف در استان بوشهر مردم برای ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف از استان های همسایه بی نیاز شدند.

سعید کشمیری بیان کرد: با راه اندازی این بانک هزینه های نگهداری خون بند ناف متقاضیان در استان بوشهر کاهش چشمگیری خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پس انداز سلامتی است

ذخیره خون بند ناف فرصتی طلایی برای پس انداز سلامتی است