مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 11:202020-02-25پزشكي

هشدار کارشناسان جهانی نسبت به شیوع اطلاعات غلط درباره کرونا


کارشناسان جهانی ضمن هشدار نسبت به حجم عظیم اطلاعات نادرستی که در باره کرونا منتشر می شود، استراتژی هایی را برای مدیریت آن پیشنهاد داده اند.

- گروه رسانه؛ سیده راضیه حسینی: ما در خطر غرق شدن در اطلاعات و شایعات درباره ویروس کرونا قرار داریم این تیتر مقاله استاد دانشگاه استرالیا در خصوص وضعیت این روزهای دنیاست و می نویسد کارشناسان هشدار می ‎دهند شایعات، بسیار سریع از خود بیماری در حال پخش شدن است.

سازمان جهانی بهداشت به صورت مستمر در حال مبارزه با اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا است و اصطلاح اینفودمیک (Infodemic) را برای اشاره به حجم عظیم اطلاعات تولید شده حول شده کرونا، ابداع کرده است.

این سازمان تأکید می کند درست است که برخی از این اطلاعات، دقیق هستند اما بخش زیادی از آن اینگونه نیست و به همین خاطر بسیار مشکل است که بگوییم دقیقا دارد چه اتفاقی می افتد.

کانِل لی که در دانشکده فلسفه دانشگاه استرالیای جنوبی تدریس می کند، در وبسایت The Conversation  ریشه های این معضل را بررسی کرده و راه حل هایی که برای غلبه بر آن وجود دارد را توضیح داده است.

مهم ترین نکات این مقاله در ادامه می آید.

                    هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اینفودمیک                     چه بلایی به سر جامعه می آید؟ اطلاعات غلط، می تواند ترس و وحشت زدگی را همه گیر کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کارشناسان جهانی نسبت به شیوع اطلاعات غلط درباره کرونا

هشدار کارشناسان جهانی نسبت به شیوع اطلاعات غلط درباره کرونا