مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 10:302020-02-25پزشكي

از بین رفتن کرونا با گرم شدن هوا ثابت نشده/ فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید


هنوز بصورت علمی ثابت نشده که گرم شدن هوا می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

- از بین رفتن"کرونا" با گرم شدن هوا ثابت نشده/ فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماری های عفونی گفت: هنوز بصورت علمی ثابت نشده که گرم شدن هوا می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور طی روزهای گذشته، اظهار کرد: کرونا ویروس جدید مرتبط با خانواده ویروس هایی مانند سرماخوردگی و سارس است که برای اولین بار از چین شروع شد و به دیگر کشورها انتقال پیدا کرد.

وی افزود: تفاوتی که کروناویروس 2019 با ویروس های قبلی دارد، در این است که ویروسی جدید است که سطح ایمنی برای آن وجود ندارد، به این معنا که هیچکس در مقابل آن مصونیت ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: دوره کمون(نهفتگی) این ویروس طولانی تر از سایر ویروس ها بوده و علائم آن نیز مخفی تر است، بگونه ای اگر یک فرد مبتلا به آنفلوانزا در عرض سه تا پنج روز علائم تنفسی بیماری اش ظاهر شود، در این ویروس بین هفت تا 14 روز طول می کشد تا عوارض آن نشان داده شود.

وی اعلام کرد: طولانی بودن دوره کمون این بیماری و کم علامت بودن افراد مبتلا باعث شده تا به سرعت انتشار جهانی پیدا کند و چون در ابتدا اطلاع عمومی درباره آن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بین رفتن کرونا با گرم شدن هوا ثابت نشده/ فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید

از بین رفتن کرونا با گرم شدن هوا ثابت نشده/ فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید