مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 04:352020-02-25پزشكي

نقش ویتامین ها و ریز مغذی ها در مقابله با ویروس ها


افرادی که خواب کافی، راحت و با کیفیت ندارند به دلیل نقص سیستم ایمنی بیش از سایرین در معرض ابتلا به انواع بیماری ها و ویروس ها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تیرنگ نیستانی، با اشاره به اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری های واگیردار و عفونی اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که شدت بیماری با توجه به کمبود مواد مغذی و نقص سیستم ایمنی در افراد متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: گواه این موضوع این است که اگر چنانچه دونفربه این بیماری مشترک مبتلا شوند تظاهرات بالینی در این دوفرد بسته به میزان شدت و مقاوت بدن متفاوت است.

به طور مثال یک بیماری و یا ابتلا به یک ویروس مشترک می تواند در یک فرد کشنده باشد ولی در فرد دیگری علائم و عوارض جدی نداشته باشد.

نیستانی با بیان اینکه تعداد مبتلایان بیماری هایی نظیر کرونا، سارس و یا آنفلوانزا بیشتر از افرادی است که جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری ها از دست داده اند، خاطرنشان کرد: دستگاه ایمنی بدن به تنهایی متاثر از تغذیه نیست هرچند که تغذیه می تواند نقش مهمی در عوارض و شدت ابتلا به این بیماری ها داشته باشد.

وی، خستگی و کار سنگین را یکی دیگر از عوامل ابتلا به انواع بیماری ها دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که خواب کافی، راحت و با کیفیت ندارند به دلیل نقص سیستم ایمنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ویتامین ها و ریز مغذی ها در مقابله با ویروس ها

نقش ویتامین ها و ریز مغذی ها در مقابله با ویروس ها