مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 08:162020-02-24بين الملل

سفر دوره ای رییس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا


منابع غربی از سفر دوره ای رییس اطلاعات مصر به کشورهای شمال آفریقا و دیدار با همتایان خود در این کشورها به منظور مقابله با نفوذ ترکیه در این منطقه و به خصوص حمایت آن از دولت وفاق ملی لیبی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع غربی در قاهره از سفر دوره ای سرلشکر عباس کامل رییس اطلاعات مصر به کشورهای عربی شمال آفریقا و منطقه شرق لیبی که تحت کنترل ژنرال حفتر، رییس تشکیلات نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی است، خبر دادند.

این منابع در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید خبر دادند: هدف از سفر کامل ، برگزاری نشست با همتایان خود در کشورهای شمال آفریقا به منظور تقویت همکاری اطلاعاتی با آنها در پرونده مبارزه با تروریسم و انتقال عناصر افراطی به این مناطق است .

یک منبع مهم غربی ماهیت جلساتی که کامل با روسای سرویس های اطلاعاتی و مقامات امنیتی در آن کشورها داشت تلاش برای محدود کردن نفوذ ترکیه در شمال آفریقا خواند با این ادعا که ترکیه با پایان نقش عناصر افراطی در سوریه می خواهد آنها را به لیبی بفرستد.

به گفته این منبع، رییس اطلاعات مصر آنچه را شواهد انتقال شبه نظامیان از سوریه به مناطق نفوذ دولت وفاق ملی لیبی در غرب این کشور خوانده است در اختیار همتایان خود در آن کشورها قرار داده و گفته است که در بین این عناصر برخی وابسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر دوره ای رییس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا

سفر دوره ای رییس اطلاعات مصر برای مقابله با نفوذ ترکیه در شمال آفریقا