مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 05:352020-02-24فرهنگي

این جشنواره را کرونا ناتمام گذاشت


در حالی نمایشگاه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) به پایان می رسد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اختتامیه آن به زمان دیگری موکول و همین امر باعث شده که دفتر جشنواره دوازدهم فجر فعلا باز بماند.

- ، این نخستین سالی است که تمام بخش های جشنواره تجسمی فجر در یک مجموعه واحد گرد همه آمده اند.

جشنواره ای که از 29 بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا و با نمایش 900 اثر در بخش های نقاشی، گرافیک، عکس، مجسمه، سرامیک، خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور و هنرهای جدید و همچنین بخش های چارسوی هنر و چارخانه کار خود را آغاز کرد.

در نخستین بخش نمایشگاه یعنی پیش از ورود به سالن اصلی، چیدمانی به چشم می خورد که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان باختگان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین به آثار جشنواره تجسمی اضافه شده است.

نام این اثر فرجام است که در روی زمین چیدمانی فلزی قرار گرفته و یادآور لاشه سوخته شده هواپیما است و بر روی دیوار نیز نام تمام جانباختگان این حادثه تلخ حک شده است.

در استیتمنت این چیدمان آمده است: گاه نام اشخاصی که هرگز آنها را ندیده ایم و هیچ تصوری از آنها نداریم به واسطه مواردی خاص برایمان مهم می شوند و سوالاتی را در ذهن ما می سازند که شاید هیچ وقت به پاسخی شفاف نرسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این جشنواره را کرونا ناتمام گذاشت

این جشنواره را کرونا ناتمام گذاشت