مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 20:452020-02-23بين الملل

لیست سیاه FATF؛ تفنگ بدون گلوله


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، گروه ویژه اقدام مالی FATF یک نهاد بین الدولی است که در عرصه های مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه استاندارد و راهنما تولید می کند.

- روزنامه وال استریت ژورنال هم پیشتر گزارش داده بود که تصمیم این نهاد که مرکز آن در پاریس قرار دارد، مبنی بر پیوستن به فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پس از موافقت کشورهای اروپایی، صورت پذیرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، گروه ویژه اقدام مالی FATF یک نهاد بین الدولی است که در عرصه های مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه استاندارد و راهنما تولید می کند.

علاوه بر این، این نهاد بر اساس شاخص ها و معیارهای تولیدی خود اقدام به ارزیابی ساختار مالی کشورهای جهان نموده و آنها را از نظر ریسک پولشویی در سه سطح سفید، خاکستری و سیاه سطح بندی می کند.

طبق بیانیه اخیر گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ایران به لیست سیاه این گروه بازگشته و اقدامات مقابله ای علیه تبادلات بانکی ایران فعال شده است.

ایران از سال 2009 در لیست کشورهای غیرهمکار و پرریسک FATF قرار گرفته بود.

در خرداد 95 (ژوئن 2016) ایران با پذیرش برنامه اقدام ارائه شده از سوی FATF و ارائه یک تعهد سطح بالای سیاسی برای اجرای این برنامه اقدام، توانست به صورت موق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست سیاه FATF؛ تفنگ بدون گلوله

لیست سیاه FATF؛ تفنگ بدون گلوله