مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 19:152020-02-23اقتصادي

سفارش 400 هزار ماسک برای کرمانشاهی ها


دکتر تورج شیرزادیان یکشنبه شب به ایرنا افزود: ماسک جراحی یا سه لایه باید گفت براساس مصوبه وزارت بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی کشور قیمت فروش آن در کارخانه 332 تومان، در مراکز درمانی 365 تومان و قیمت مصرف کننده 410 تومان است.

وی اظهار داشت: براساس ضوابط با متخلفینی که بیش از قیمت مصوب نسبت به فروش ماسک اقدام کنند با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی معرفی می شود.

شیرزادیان گفت: 15 تولید کننده ماسک سه لایه و جراحی در سطح کشور وجود دارد که روزانه یک میلیون و 500 هزار عدد ماسک را تولید می کنند و پاسخگوی نیازهای مردم است بر همین مبنا نباید کمبودی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ماسک های ویژه استفاده های خاص دارد و این ماسک ها برای گروه هایی که در معرض مستقیم جهت معالجه بیماران مبتلا به کرونا هستند از جمله پرسنل بیمارستان در نظر گرفته شده است، بنابراین استفاده از ماسک های ویژه نظیر ماسک N95 و N99 که عملیات محافظتی آنها در بالاترین سطح نسبت به ماسک سه لایه وجود دارد پروتکل خاصی دارد و برای استفاده مردم عادی نیست.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی گروه عفونی درصدد نوشتن پروتکلی برای استفاده از ماسک های ویژه بر این اساس که چه تعداد و به چه صورت تهیه شوند و چگونگی نحوه استفاده از آنها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارش 400 هزار ماسک برای کرمانشاهی ها

سفارش 400 هزار ماسک برای کرمانشاهی ها