مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 10:562020-02-23حوادث

راز صدای وحشت آور از موزه قندیل های ایران/ همنشینی 70 میلیون ساله آب و سنگ


غار زیبا و دست نخورده نخجیر دلیجان منبع ایجاد صدای وحشتناکی بود که سال ها مردم را به وحشت انداخته بود و بر اثر یک اتفاق شناسایی و کشف شد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک، هزاران سال پیش صدایی وحشتناک با منبعی نامعلوم ساکنین منطقه ای در اطراف دلیگون دلیجان امروزی را به وحشت انداخته بود، صدایی هولناک و وحشت آور از میان کوه هایی سخت و سر به فلک کشیده که موجی از ترس و وحشت را در دل ساکنین مردم ایجاد کرده بود.

صدای وحشت آوری که مردم افسانه های بسیاری برای آن ساختند و هر کدام برای آن داستانی می ساختند.

بهار که فرامی رسید ترس و وحشت، وسوسه شکار و گشتن در دل کوه و کمر و لذت بردن از آب و هوای لذت بخش بهاری را در دل مردم آن دیار کور می کرد و مردم از دو راهی رفتن و وحشت کردن و نرفتن و حسرت خوردن، ماندن را برمی گزیدند.

صدا به اندازه ای وحشتناک بود که ساکنین منطقه هیچ گاه حاضر نمی شدند علت صدا را جویا شوند و چه بسا اگر در جستجوی منبع صدا برمی خواستند بهشتی را به نظاره می نشستند که حتی در باورشان هم نمی گنجید.

سال 1367 بود که جستجو برای آب، راز تولید صدا از دل این کوه ها را برملا کرد و پایانی شد بر تمام افسانه های هزاران ساله مردم این دیار، اتفاقی که زیبای خفته ای را بعد از 70 میلیون سال پنهان شدن، از دل کوه ها بیرون کشید و زیبایش را بر همگان آشکار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز صدای وحشت آور از موزه قندیل های ایران/ همنشینی 70 میلیون ساله آب و سنگ

راز صدای وحشت آور از موزه قندیل های ایران/ همنشینی 70 میلیون ساله آب و سنگ