مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 09:062020-02-23اقتصادي

مورد مثبتی از کرونا در لرستان نداشته ایم آماده باش مراکز درمانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک خانواده است و به دلیل اینکه در زیر میکروسکوپ شکل تاج دارد کرونا نامیده شده است، اظهار داشت: از سال 2002 موارد کرونا را در جهان داشته ایم، در سال 2019 جدیدترین نوع آن را داشتیم که منبع آن گفته شده از یک بازار فروشگاه مار و ماهی در چین بوده است اما همچنان با صراحت نمی شود این مطلب را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 نوع ویروس کرونا در جهان داشته ایم و الان نوع هفتم آن بروز کرده است، تصریح کرد: بنابراین ممکن است هر کدام از ما یک بار در عمرمان به کرونا مبتلا شده باشیم و به شکل یک سرماخوردگی خفیف یا شدید بوده باشد.

مسئول برنامه ی پیشگیری از کرونا در لرستان با تاکید بر اینکه ناشناخته بودن کرونا ویروس 2019 باعث شده مردم نگران شوند، افزود: در بدترین حالت این بیماری یک تا سه درصد مرگ و میر دارد، در حالی که در آنفلوانزای نوع A میزان مرگ و میر در افراد مبتلا بالای سه درصد است.

کوشکی یادآور شد: واگیر بودن کرونا ویروس بالا است و یک نفر می تواند چهار نفر را مبتلا کند.

همه پرسنل درگیر در مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ مورد کرونای مثبت را در استان مشاهده نکرده ایم، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان تمام تمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورد مثبتی از کرونا در لرستان نداشته ایم آماده باش مراکز درمانی

مورد مثبتی از کرونا در لرستان نداشته ایم آماده باش مراکز درمانی