مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:052020-02-23اقتصادي

آغاز ابزار جدید فروش تعهدی بر روی 8 نماد بورسی و فرابورسی از امروز


مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از آغاز ابزار جدید فروش تعهدی بر روی 5 نماد بورسی و 3 نماد فرابورسی از امروز در بازار سرمایه ایران خبر داد.

- علی صحرایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آغاز ابزار جدید فروش تعهدی گفت: ابزار جدید فروش تعهدی بر روی 5 نماد بورسی شامل ملی مس، ماشین سازی اراک، شرکت سرمایه گذاری سایپا، سیمان فارس و خوزستان و بانک تجارت و همچنین 3 نماد فرابورسی از امروز شروع می شود.

وی در مورد سازوکار اجرایی ابزار فروش تعهدی گفت: سازوکار این گونه است کسی که سهام ندارد، از طریق قرارداد وکالت به وکالت از دارنده سهام آن را در بازار می فروشد و این در مورد نمادهایی که قیمت آن کاهنده است، انجام می شود که اگر تحلیل این فروشنده، یعنی وکیل یا همان متقاضی درست باشد، بعد از آنکه دوره کاهش قیمت تمام شد، سهم با تقاضای مالک اصلی یا با تصمیم خود او از بازار خریداری شده و به مالک تحویل داده می شود.

این ابزار 3 کارکرد دارد که یکی پوشش ریسک است؛ یعنی سهام را از تغییرات قیمت منتفع می کند و در مقابل نوسانات بازار آن را پوشش می دهد.

کارکرد دوم این است که ابزار نقدشوندگی بازار است که بازارگردان ها از آن استفاده می کنند و کارکرد سوم این است که سهم در بازار دوطرفه خریدوفروش می شود و سبدگردان ها در آن حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ابزار جدید فروش تعهدی بر روی 8 نماد بورسی و فرابورسی از امروز

آغاز ابزار جدید فروش تعهدی بر روی 8 نماد بورسی و فرابورسی از امروز