مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:002020-02-23اقتصادي

شاخص بورس در آستانه نیم میلیونی/ دلیل صعود قیمت ها


شاخص بورس امروز بی محابا رشد کرد و با بیش از 17 هزار واحد صعود تا این لحظه، به مرز 500 هزار واحد نزدیک شد که رقمی بی سابقه در تاریخ این بازار محسوب می شود.

- در این راستا، کارشناسان عوامل مختلفی را دلیل این صعود می دانند که عدم جذابیت بازارهای موازی مهمترین فصل آن محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود نیم ساعت بعد از اغاز معاملات در بازار امروز شاخص کل بی وقفه و بدون هیچ افت و خیزی صعودی بود و تا کنون بیش از 17 هزار واحد رشد کرده است.

البته پیش از آن شاهد صعود 10 هزار و همچنین 15 هزار واحدی شاخص هم بودیم اما می توان گفت رشد 17 هزار واحدی نوعی رکورد است.

در این راستا یک تحلیل گر بازار سرمایه بر این باور است که هموراه شاخص کل بازار سرمایه همبستگی زیادی با نرخ ارز داشته و با افزایش نرخ ارز، حرکت شاخص هم صعودی می شود.

علیرضا تاجور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به رشد شاخص بورس در یکسال و نیم اخیر اظهار کرد: عمده رشد شاخص در یکسال و نیم اخیر مربوط به رشد نرخ ارز و تورم می شود.

دلیل دیگر امنیتی شدن و غیرجذاب شدن بازارهای موازی و جذابیتی که بازار سرمایه داشت است.

همچنین باید توجه داشت جذابیت بازار سرمایه به خوبی برای مردم تشریح شد به طوری که شاهد چند برابر شدن تعداد کدهای صادر شده در این بازار هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص بورس در آستانه نیم میلیونی/ دلیل صعود قیمت ها

شاخص بورس در آستانه نیم میلیونی/ دلیل صعود قیمت ها