مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 07:362020-02-23اقتصادي

قیرپاشی به شیوه تهاتری، در بودجه 99 ادامه می یابد؟


قیر تهاتری در بودجه سالیانه کشور برای تکمیل طرح های نیمه تمام در نظر گرفته می شود اما اجرای این قانون، طی سالهای گذشته آسیب هایی به دنبال داشته است.

- جماران، در سال های اخیر برای کمک به تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام و براساس بندی در قانون بودجه، قیر تهاتری در اختیار دستگاه های اجرایی شامل وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و شهرداری ها قرار می گیرد.

از سال 1393 تا پیش از سال جاری، شرکت ملی نفت مکلف بوده، ماده اولیه قیر را در اختیار این دستگاه ها قرار دهد و دستگاه های مذکور هم از طریق تحویل حواله دریافت قیر از قیرسازان به پیمانکاران خود، سهم مواد اولیه قیر خود را به شرکت های قیر ساز داده تا آن را به قیر تبدیل کنند.

اختلال در عملکرد بورس کالا بررسی ها نشان می دهد، با وجود تخصیص سهم حدوداً 80 درصدی مجموع قیر تولیدی در کشور به فرآیند عرضه رایگان قیر به پیمانکاران و همچنین عدم نظارت بر توزیع و مصرف آن، بازار معاملات این محصول به ویژه در بورس کالا دچار اختلال و آسیب شده است.

به عبارت دیگر، محدودیت های مالی برای اجرای پروژه های عمرانی و استفاده از قیر تهاتری برای تسویه بدهی، موجب تأمین بیش از نیاز قیر برای پیمانکاران می شود که به فروش قیر در بازاری جز بورس کالا می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیرپاشی به شیوه تهاتری، در بودجه 99 ادامه می یابد؟

قیرپاشی به شیوه تهاتری، در بودجه 99 ادامه می یابد؟