مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 07:302020-02-23فرهنگي

براهنی، رویایی و شاملو همدیگر را متهم می کردند


هرمز علیپور در روایت بیش از نیم قرن شاعری خود و چگونگی رسیدن به موج ناب و گذر از آن، از منوچهر آتشی، احمد شاملو، رضا براهنی، یدالله رویایی، محمد حقوقی و دیگران می گوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زاده چهارم اسفندماه 1325 در ایذه است و سال های عمرش را با تدریس، شعر و هنر سپری کرده است.

نیم رخ آهو ، به کوچه زنبق ، به گرمسیر و چند مجموعه شعر دیگر از آثار هرمز علیپور است؛ شاعری که امروز هفتادوسومین سال روز تولدش است، یکی از پنج شاعری که موج ناب با نام آن ها شناخته می شود.

هرمز علیپور از این که چگونه کم حوصلگی منجر به رفتنش به سمت شعر شد، از روی آوردنش به شعر ناب، آمدن به تهران، رفتن سراغ احمد شاملو و دیگر شاعران عصر خود، خسته شدن از شعر ناب و نقش منوچهر آتشی در مطرح شدنش، از توقع داشتن از شاعران برای این که سیاسی باشند و .

می گوید.

متن گفت وگوی ایسنا با این شاعر را در ادامه می خوانید.

کم حوصلگی باعث شد شعر را ترجیح دهم چه باعث این شد که از داستان نویسی به سمت شعر رفتید و دیگر داستان را ادامه ندادید؟ اگر هزار سال عمر کنم، عادت دارم که همیشه با صدای بلند فکر کنم.

من در یک خانواده پرجمعیت بزرگ شدم که هشت فرزند بودیم و از همان دوران دبستان در خودم تفاوت ها و ناهمگونی هایی را نسبت به خواهرها و برادرهایم احساس می کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

براهنی، رویایی و شاملو همدیگر را متهم می کردند

براهنی، رویایی و شاملو همدیگر را متهم می کردند