مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 07:262020-02-23بين الملل

طولانی ترین پل چوبی کردستان در سروآباد مرمت شد


پویا طالب نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پل روستای دلمرز از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد که طولانی ترین و یکی از قدیمی ترین پل های چوبی استان کردستان به شمار می رود، ترمیم و بازسازی شد.

وی افزود: این پل چوبی دارای 6 دهنه است که با توجه به ابعاد و شکل پایه های سنگی هزار ساله آن در نوع خود در سطح کشور منحصربفرد است که قدمت آن مربوط به دوران کهن تاریخی بوده و تداوم استفاده از آن تا دوران متاخر ادامه داشته است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هنری هورامان یادآور شد: پل چوبی روستای دلمرز در بررسی های اولیه پایگاه هورامان در سال 95 شناسایی شد و مستند نگاری آن در بررسی های باستان شناسی سال 96 به پایان رسید.

وی اضافه کرد: عملیات مرمت و بازسازی این پل چوبی تاریخی طی سال های 97 و 98 با اعتباری بیش از یک میلیارد و 350 میلیون ریال با موفقیت به اتمام رسید.

طالب نیا تاکید کرد: با توجه به اهمیت این سازه در منطقه هورامان مرمت و بازسازی این پل به عنوان یکی از طرح های اصلی مرمتی پایگاه هورامان و معاونت میراث استان کردستان قرار گرفته بود و عملیات آن توسط تیم کارشناسی حوزه حفظ و احیا میراث فرهنگی استان کردستان به سرپرستی خبات خلیلی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طولانی ترین پل چوبی کردستان در سروآباد مرمت شد

طولانی ترین پل چوبی کردستان در سروآباد مرمت شد