مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 07:202020-02-23اقتصادي

عقب ماندگی استان مرکزی از بازار گیاهان دارویی


رییس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک گفت: میزان گرایش دنیا به سمت گیاهان دارویی در حال افزایش است و بسیاری داروهای شیمیایی تا آن زمان حذف خواهد شد، - ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک گفت: میزان گرایش دنیا به سمت گیاهان دارویی در حال افزایش است و بسیاری داروهای شیمیایی تا آن زمان حذف خواهد شد، اما در کشور و همچنین در استان مرکزی به این موضوع توجه زیادی نشده و قطعا از این بازار عقب مانده ایم.

مجتبی جلالوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر تولید گیاهان دارویی در استان مرکزی مزیت صادراتی ندارد البته ممکن است در سال های آینده این مزیت ایجاد شود.

وی افزود: در سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان تقریبا 300 هکتار بوده و امسال این میزان تولید به 950 هکتار رسیده و میزان محصول تولیدی بالغ بر 550 تن است.

رییس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: تجارت جهانی گیاهان دارویی در سال 2017 حدود 124 میلیارد دلار بوده که این میزان عدد سنگینی است و قطعا تا سال 2050 رقم قابل توجهی خواهد شد، چرا که میزان گرایش دنیا به سمت گیاهان دارویی در حال افزایش است و بسیاری داروهای شیمیایی تا آن زمان حذف خواهد شد، اما در کشور و همچنین در استان مرکزی به این موضوع توجه زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندگی استان مرکزی از بازار گیاهان دارویی

عقب ماندگی استان مرکزی از بازار گیاهان دارویی