مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 07:072020-02-23حوادث

انفجار مین به جا مانده از جنگ جان نوجوان 14 ساله را گرفت


انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه تنگاب از توابع بخش مرکزی این شهرستان منجر به کشته شدن یک نوجوان 14 ساله شد.

- مرادعلی تاتار افزود: در این حادثه یکی از عشایر منطقه تنگاب از توابع بخش مرکزی شهرستان در حین تعلیف احشام با مین به جا مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرد و در دم جان باخت.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون این نخستین مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است که منجر به فوت می شود.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون شرکت های مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفجار مین به جا مانده از جنگ جان نوجوان 14 ساله را گرفت

انفجار مین به جا مانده از جنگ جان نوجوان 14 ساله را گرفت