مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 05:252020-02-23فرهنگي

حمام «حاج صالح سقز» بنایی به درازای تاریخ


حمام حاج صالح به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری سقز، در کنار مجموعه بازار و کاروانسرای تاجوانچی این شهر قرار دارد که مکانی برای بازدید گردشگران و نمادی از نوع معماری ایرانی در کردستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، شهر سقز روی دو تپه طویل قرار گرفته که رودخانه ولی خان از میانه آن می گذرد.

قلعهٔ زیویه، مسجد دومناره، خانه کمانگر (عبدالخالق کمانگر)، حمام حاج صالح، مسجد ترجان، کاروانسرای تاجوانچی، بازار سقز و قرآن تاریخی شیخ حسن مولان آباد از اماکن تاریخی و گردشگری سقز بشمار می آیند.

حمام حاج صالح به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری سقز، بر دامنه تپه غربی و مشرف به رودخانه سرپوشیده ولی خان در محدوده بافت قدیمی شهر و در کنار مجموعه بازار و کاروانسرای تاجوانچی قرار دارد.

تامین آب حمام از چشمه سارهای طبیعی شاید یکی از مهم ترین دلایل انتخاب مکان این اثر تاریخی و بیانگر تفکر آگاهانه در ساخت این حمام در این نقطه است.

ساخت این بنای تاریخی در سطحی پایین تر از زمین های اطراف برای به حداقل رسانیدن هدررفت و حفظ گرمای داخل حمام یکی از اصول اصلی معماری حمام های تاریخی است که در حمام حاج صالح سقز هم مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام «حاج صالح سقز» بنایی به درازای تاریخ

حمام «حاج صالح سقز» بنایی به درازای تاریخ