مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 17:152020-02-22اقتصادي

برداشت 990 تن از ماهیان گرم آبی در آستانه اشرفیه


حسن قاسمپور امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به فعالیت 55 مزرعه شخصی به مساحت 95 هکتار در این شهرستان افزود: امسال در این مزارع که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند ، حدود 455 تن از انواع ماهیان گرم آبی پرورش و برداشت شده است.

وی به وجود 37 پهنه آب بندان به مساحت 2 هزار و 125 هکتار در این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: از این تعداد تنها 4 آب بندان با مساحت 105 هکتار با مشارکت کشاورزان و افراد بومی به پرورش ماهیان گرم آبی اختصاص یافته، ضمن آنکه 315 تن از ماهیان گرم آبی در این آب بندان ها پرورش یافته است.

به گفته قاسمپور ، امسال 180 هکتار از اراضی این شهرستان نیز به کشت توام برنج و ماهی اختصاص یافته و حدود 220 تن از ماهیان گرم آبی در این طرح پرورش و برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان همه ساله از فروردین ماه آغاز و در آذرماه نیز برداشت می شوند ، افزود: ماهیان گرم آبی پرورش یافته در این شهرستان به بازارهای مصرف سراسر کشور عرضه می شود.

رییس شیلات آستانه اشرفیه هزینه پرورش این میزان از ماهیان گرم آبی در این شهرستان را بیش از 60 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد اجرای طرح های پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان برای 255 نفر اشتغال ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 990 تن از ماهیان گرم آبی در آستانه اشرفیه

برداشت 990 تن از ماهیان گرم آبی در آستانه اشرفیه