مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 15:452020-02-22پزشكي

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم به شایعات گوش ندهند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر افزود: در بیمارستان های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج، قرنطینه نسبی ایجاد شده است و درحال حاضر نیروهای آموزش دیده با امکانات لازم بیماری را مدیریت می کنند.

وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روزهای آینده به منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد درخانه است؛ چراکه بسیاری از افراد ناقل این بیماری هستند و در تماس با گروه های حساس بیماری را به این افراد منتقل می کنند.

وی بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه های حساس در برابر این ویروس برشمرد و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب های طولانی، ضعف و بی حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند؛ باید برای آزمایش های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

قدیر؛ حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ ومیر بر اثر کرونا 2 درصد است و افرادی که درقم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پرخطر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم به شایعات گوش ندهند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم به شایعات گوش ندهند