مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 15:162020-02-22اجتماعي

ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان از غروب دوشنبه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان امروز شنبه با صدور اخطاریه ای از فعالیت سامانه بارشی قوی بر روی جو استان از غروب دوشنبه پنجم اسفندماه خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، کاهش دماهای روزانه، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع توفان لحظه ای (به طور متوسط 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت) است.

منطقه اثر این سامانه بارشی، بارش باران در همه نقاط، بارش برف در نواحی سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها و نواحی کوهستانی خواهد بود.

همچنین زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی بعدازظهر چهارشنبه هفتم اسفندماه پیش بینی شده است.

اثر مخاطره این سامانه بارشی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، بالا آمدن آب رودخانه ها، وقوع سیلاب، با توجه به مقدار بارش ها و نیز کاهش جذب و نفوذناپذیری سطح زمین احتمال وقوع سیل در برخی نقاط نیمه جنوبی استان، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی (مخصوصاً گردنه ها و جاده های کوهستانی)، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه ها و سازه های موقت و احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی.

متوسط بارش (مایع) در سطح استان 0 8 تا 100 میلیمتر و در برخی نقاط استان بصورت نقطه ای 100 تا 130 میلیمتر تخمین زده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان از غروب دوشنبه

ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان از غروب دوشنبه