مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 13:102020-02-22اجتماعي

فرهنگ وقف براساس نیاز روزجامعه ترویج شود


رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف براساس نیاز روز جامعه تاکید کرد.

- محمود فیاض بخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مجموع هزار و 42 تنظیم و تمدید سند اجارات، تعداد 596 سند مربوط به اجاره اولیه و تعداد 446 مورد آن مربوط به تمدید اسناد اجاره است.

وی با بیان اینکه کار تنظیم و تجدید اجاره رقبات موقوفات همه ساله و به صورت مستمر انجام می شود، افزود: افراد حقوقی و حقیقی که ‏متصرف املاک و اراضی موقوفه هستند طبق موازین شرعی و قانونی باید حقوق موقوفات را پرداخت کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندرود با اشاره به فعالیت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، ادامه داد: تمام امور مربوط به بقاع متبرکه و موقوفات در این سامانه انجام ‏می شود که با راه اندازی این سامانه کار خدمت رسانی به مستأجران، متولیان، هیأت امنا و دیگر ارباب رجوعان مرتبط تسریع می شود و بویژه نسبت به هزینه کرد موقوفات و بقاع متبرکه نظارت اساسی صورت می گیرد.

فیاض بخش با بیان اینکه ظرفیت شهرستان در افزایش قرارداد اجاره موقوفات بالا ست، اما از نظر تعدادنیروی انسانی دچار مشکل هستیم، افزود: دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می شود و اوقاف تمامی عوائد موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ وقف براساس نیاز روزجامعه ترویج شود

فرهنگ وقف براساس نیاز روزجامعه ترویج شود