مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 11:102020-02-22بين الملل

بازداشت ده ها معترض مخالف دولت توسط پلیس قزاقستان


پلیس قزاقستان امروز(شنبه) اقدام به بازداشت ده ها تن از تظاهرکنندگان مخالف دولت این کشور که دست به برپایی اعتراضات ضددولتی زده بودند کرد.

- پلیس قزاقستان امروز(شنبه) اقدام به بازداشت ده ها تن از تظاهرکنندگان مخالف دولت این کشور که دست به برپایی اعتراضات ضددولتی زده بودند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات در قزاقستان از زمان استعفای نورسلطان نظربایف، رییس جمهور سابق این کشور بعد از تقریبا سه دهه حضورش در قدرت در ماه مارس گذشته تشدید شده است.

نظربایف بعد از این استعفا، قاسم جومارت توقایف یک همپیمان نزدیک خود را به عنوان نامزد جانشینی وی در ریاست جمهوری تعیین و پیروزی او را در یک انتخابات زودهنگام تضمین کرد.

تظاهرکنندگانی که امروز در شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان تجمع کرده بودند، بنرهایی را به دست گرفته بودند که رویشان نوشته شده بود: چرا مردم در قزاقستان ثروتمند فقیر هستند؟ آنها همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این کشوری که دارای ذخایر چشمگیر نفتی است شدند.

همچنین در شهر آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان هم حامیان مخالفان دولت تظاهرات گسترده تری در یک میدان مرکزی این شهر برپا کرده و مطالباتی مشابه را مطرح کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت ده ها معترض مخالف دولت توسط پلیس قزاقستان

بازداشت ده ها معترض مخالف دولت توسط پلیس قزاقستان