مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 10:502020-02-22اقتصادي

رییس سازمان دامپزشکی: ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده، ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که برای حفظ سلامت مردم چندین هفته پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشور های آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده، ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی شود.

وی ادامه داد:به مردم توصیه می کنیم که همه فرآورده های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و بایستی این فرآورده ها شناسنامه دار و هویت دار باشند.

همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری های مشترک بین انسان و دام بررسی می شود، بنابراین مردم با خیال راحت می توانند این محصولات را مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان دامپزشکی: ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا

رییس سازمان دامپزشکی: ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا