مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 08:302020-02-22پزشكي

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک تولید کرد


محققان دانشگاه ام آی تی برای نخستین بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بیوتیک های جدیدی استفاده کرده اند که می تواند مقاوم ترین باکتری ها را شکست دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اخبار هوش مصنوعی، محققان دانشگاه ام آی تی برای نخستین بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی بیوتیک های جدیدی استفاده کرده اند که می تواند مقاوم ترین باکتری ها را شکست دهد.

این تیم از هوش مصنوعی برای کشف یک آنتی بیوتیک برای کمک به مبارزه با افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی استفاده کرده اند.

محققان مؤسسه فناوری ماساچوست با استفاده از یک الگوریتم توانستند یک ترکیب جدید آنتی بیوتیکی را کشف کنند که در طی یک دوره 30 روزه درمانی روی موش ها هیچ مقاومتی ایجاد نمی کند.

برای تولید آنتی بیوتیک های جدید با استفاده از هوش مصنوعی 6 هزار نوع پیوند مولکولی مختلف از طریق یک سیستم خودآموز رایانه ای آزمایش شده است.

در آزمایش های انجام شده آنتی بیوتیک تولید شده از هوش مصنوعی موفق به نابودی دو باکتری بسیار مقاوم به نام های Acinetobacter baumannii و Enterobacteriaceae شده است.

جیمز کالینز، استاد مهندسی پزشکی و علوم در انستیتوی MIT توضیح می دهد: ما می خواستیم بسترهایی را ایجاد کنیم که به ما امکان می دهد تا از قدرت هوش مصنوعی در عصر جدید برای کشف داروهای آنتی بیوتیکی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک تولید کرد

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک تولید کرد