مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 07:362020-02-22پزشكي

طرح مطالعاتی استفاده از شیر گاو در تغذیه بره ها در استان مرکزی اجرا شد


رمضانعلی عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طول دوره زایش یا شیردهی برخی میش های مادر بیمار و یا تلف می شوند و بره های آنها از شیر مادر محروم می شوند و تعدادی از میش های 2 یا سه قلوزا، شیر کافی برای تغذیه بره های خود ندارند.

وی اظهار داشت: عدم مصرف شیر کافی موجب ضعف، لاغری و ابتلای بره ها به بیماری های گوناگون و تلفات زیاد می شوند که این مسئله موجب شده استفاده از مواد جایگزین شیر در تغذیه بره های شیرخوار مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی، استفاده از شیر گاو برای تغذیه ی بره( به دلایل در دسترس بودن و ارزان بودن)، یافتن منبع غذایی ارزان و مناسب برای تغذیه ی بره های یتیم و یا بره هایی که مادران کم شیر دارند و بهبود و افزایش درآمد دامدار از جمله اهداف مطالعه این طرح عنوان کرد.

وی افزود: نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین افزایش وزن روزانه، ماده خشک مصرفی، ضریب تبدیل غذایی در بره های تغذیه شده با جایگزین شیر و شیر میش تفاوت آماری با هم نداشتند.

پژوهشگر و عضو هیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین نتایج این مطالعه نشان داد که جایگزین شیر گاو به تنهایی نمی تواند خوراک مناسب و کاملی برای تغذیه بره های شیرخوار باشد و استفاده از خوراک مکمل بره توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مطالعاتی استفاده از شیر گاو در تغذیه بره ها در استان مرکزی اجرا شد

طرح مطالعاتی استفاده از شیر گاو در تغذیه بره ها در استان مرکزی اجرا شد