مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 07:002020-02-22پزشكي

تاثیر زعفران از افسردگی تا آلزایمر و اختلالات روانی


رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یکی از اثرات برجسته این دارو کاهش التهاب و ضخامت شبکیه چشم در بیماران .

- رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات، زعفران در درمان افسردگی و کنترل آلزایمر و اختلالات روانی به اندازه داروهای رایج شیمیایی موثر است و یکی از اثرات برجسته این دارو کاهش التهاب و ضخامت شبکیه چشم در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر الهام خداوردی با اشاره به طراحی و ساخت داروی کروسینا با استفاده از ماده موثره زعفران توسط محققان این مرکز اظهار کرد: خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری از مهمترین ویژگی های این دارو به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این دارو از سال 94 با دریافت پروانه تولید وارد بازار شده است، خاطر نشان کرد: کروسین بعنوان یک مکمل دارویی دارای خاصیت ضد افسردگی و شادی آور است و در مطالعات بالینی اثرات بارز درمانی کروسین بر افسردگی، اضطراب و سلامت روانی بیمار در مقایسه با دارونما به اثبات رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر زعفران از افسردگی تا آلزایمر و اختلالات روانی

تاثیر زعفران از افسردگی تا آلزایمر و اختلالات روانی