مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 06:352020-02-22سياسي

رسیدن به دانشگاه نسل 3 احتیاج به زیرساخت های آموزشی دارد


رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در راستای تبدیل دانشگاه نسل اول به نسل سوم باید زیرساخت های مراکز علمی تغییر کرده و حرکت علم و فناوری به سوی گرایش های بین رشته ای سوق داده شود.

- جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی باید در حین تحصیل به نیروهای متخصص کارآفرین تبدیل شوند، گفت: اگر قدرت تصمیم گیری و فعالیت های اقتصادی  دانشگاه ها گسترش پیدا کند این توانایی را دارند تا به سازمان های چند فرهنگی تبدیل شوند و این مراکز علمی به طور مستقل به فعالیت های علمی پرداخته و از زیر چتر دولت خارج شوند.

*  درس کارآفرینی امروز یکی از محورهای اصلی فعالیت های دانشگاهی است   وی افزود: درس کارآفرینی امروز یکی از محورهای اصلی فعالیت های دانشگاهی است که می تواند نه تنها نیروهای متخصص تربیت کند بلکه به عنوان یک راهکار اساسی برای خروج کشور از تحریم اقتصادی مناسب است.

  * حرکت به سمت ارزش آفرینی و خلق ثروت ذاکری تصریح کرد: امروز حرکت به سمت ارزش آفرینی و خلق ثروت یکی از ضروریات مهم برای دانشگاه ها است که در این رابطه باید هر چه سریع تر ساختار سازمان دانشگاه ها از نسل اول تغییر کند چرا که همچنان نیروی متخصص و آموزش دیده در حوزه پژوهش وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدن به دانشگاه نسل 3 احتیاج به زیرساخت های آموزشی دارد

رسیدن به دانشگاه نسل 3 احتیاج به زیرساخت های آموزشی دارد