مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 05:462020-02-22پزشكي

شست وشوی مداوم دست ها از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز شنبه با اشاره به علایم ابتلا به این نوع ویروس به خبرنگار ایرنا گفت: تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش، اسهال و در موارد شدید عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید، نارسایی کلیه از علایم شایع بیماری کرونا ویروس است.

دکتر محمدرضا صایینی یادآورشد: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای مثل دیابت، بیماری های قلبی، خانم های باردار و کودکان بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند که توجه به نکات پیشگیرانه را باید جدی بگیرند.

این مسؤول ادامه داد: راه های احتمالی انتقال بیماری کرونا ویروس از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده اعلام شده که عموم مردم باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

صایینی اظهار داشت: بر این اساس توصیه می شود هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال و آرنج خمیده خود بپوشانند و فاصله حداقل یک و نیم متری را از افراد بیمار رعایت کنند.

وی دیگر راه های پیشگیری را اجتناب از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان، رها نکردن دستمال کاغذی های مصرف شده در محیط، دوری کردن از مصرف مواد غذایی نیم پز و پرهیز از تماس با حیوانات اهلی و وحشی ذکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شست وشوی مداوم دست ها از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس

شست وشوی مداوم دست ها از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس