مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 05:352020-02-22اقتصادي

مدیران برنامه ریزی از تغییرات اقلیمی آگاهی ندارند


متاسفانه آگاهی چندانی در نزد عموم و مدیران برنامه ریزی از تغییرات اقلیمی وجود ندارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک دکترای جغرافیای طبیعی گفت: متاسفانه آگاهی چندانی در نزد عموم و مدیران برنامه ریزی از تغییرات اقلیمی وجود ندارد.

مرتضی اسمعیل نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تغییر اقلیم یکی از رخدادهایی است که بعد از اتقلاب صنعتی و در اثر گرمایش جهانی به وجود آمده است.

وی افزود: دستکاری انسان در طبیعت، تغییر کاربری اراضی، توسعه شهری و افزایش آلاینده ها منجر به فراوانی گازهای گلخانه ای شده و در نتیجه باعث تشدید گرما شده است، بنابراین پیامد گرمایش جهانی تغییر اقلیم است که خود نیز پیامدهای زیست محیطی فراوانی به همراه دارد.

دانشیار دانشگاه بیرجند بیان کرد: مهم ترین پیامدهای تغییر اقلیم برای زندگی انسان ها بیشتر تغییر در فرین های اقلیمی و بی نظمی اقلیمی است که با چهره سیلاب های شدید، امواج گرمایی تابستانه و زمستانه، یخبندان های نادر، آتش سوزی جنگل ها و افزایش تعداد روزهای گرد و غبار در مناطق شهری و روستایی خواهد بود.

اسمعیل نژاد با بیان اینکه تغییر اقلیم با اشکال بی نظمی اقلیمی نمایان می شود، افزود: با توجه به اینکه تغییر اقلیم اثر مستقیم بر لایه های مختلف زندگی انسان ها دارد، شناخت آن بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیران برنامه ریزی از تغییرات اقلیمی آگاهی ندارند

مدیران برنامه ریزی از تغییرات اقلیمی آگاهی ندارند