مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اسفند 1398 ساعت 13:162020-02-21سياسي

رنگ انتخابات در شناسنامه رای اولی های یزد


ستاد انتخابات استان یزد جمعیت رای اولی های استان را 39 هزار و 916 نفر اعلام کرد که از این تعداد 20 هزار و 419 نفر دختر و 19 هزار و 497 نفر پسر هستند.

میزان مشارکت یزدی ها در انتخابات دوره قبل 74 درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان 31 استان ایران در جایگاه پنجم قرار داشت.

امروز رای اولی های یزد بعضا به اتفاق خانواده، دوستان و همکلاسی های خود با شور و شوق وصف ناشدنی در پای صندوق رای حاضر شدند و برای نخستین بار بلوغ سیاسی خود را جشن گرفتند.

در این روز ناسنامه هایی که تاکنون بدون مهر بودند، مهردار شد، شور و شعف صاحبان آنها وصف نشدنی است زیرا از لحظه قرار گرفتن در صف رای ، با دوستان ،همسن و سالان خود در مورد رنگی شدن شناسنامه خود صحبت می کردند.

جوانان یکی از مهم ترین و با ارزش ترین سرمایه جامعه هستند که نقش ویژه ای در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور ایفا می کنند و می توانند بسترساز تعالی و ترقی جوامع انسانی باشند.

انتخابات یکی از حساس ترین میزان مشارکت صحنه های سیاسی است که حضور آگاهانه، پرشور و شعف جوانان در این آزمون ملی و انتخاب گزینه های اصلح، جلوه ای از دموکراسی را در کشور به نمایش می گذارد.

جوانان به عنوان آینده سازان میهن امروز در شعبه های اخذ حضور یافتندتا به دریای شکوه ایران اسلامی بپیوندند، آنها هر از گاهی با هم شوخی می کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ انتخابات در شناسنامه رای اولی های یزد

رنگ انتخابات در شناسنامه رای اولی های یزد