مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اسفند 1398 ساعت 11:462020-02-21سياسي

نمایش همبستگی ملی با حضور اقلیت های دینی در انتخابات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مهمی در عرصه های مختلف به ویژه مشارکت در انتخابات داشته اند و طبق قانون اساسی از آزادی های فراوانی برخوردارند که آزادی عقیده و اندیشه در کنار حق رای دادن و انتخاب شدن تنها بخش کوچکی از این آزادی ها است.

زرتشتیان، کلیمی ها و مسیحیان ( ارمنی و آشوری ) اقلیت های دینی شناخته شده به حساب می آیند که دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند، این اقلیت های دینی با توجه به جمعیت خود و بر اساس قانون اساسی دارای پنج نماینده هستند.

با عنایت به اصول 13، 64 و 67 قانون اساسی، اقلیت های دینی رسمی کشور که شامل یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان هستند، حق شرکت آزادانه در انتخابات را داشته و می توانند به نمایندگان خود رای دهند.

از 290 نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، 5 نماینده مربوط به اقلیت های دینی هستند که حوزه های انتخابیه و اختصاص تعداد نماینده آنان، متناسب با تعداد جمعیت آن ها در کشور است که بر همین اساس زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی یک نماینده و مسیحیان ارامنه شمال و جنوب کشور هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

روبیک جانانه ، رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان انتخابات نماد همبستگی ملی است رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش همبستگی ملی با حضور اقلیت های دینی در انتخابات

نمایش همبستگی ملی با حضور اقلیت های دینی در انتخابات