مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اسفند 1398 ساعت 04:102020-02-21پزشكي

علت «ناباروری» چیست؟


رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان با تأکید بر اینکه اکنون 60 درصد علت ناباروری مربوط به مردان است، گفت: ژنتیک، محیط کار و برخی بیماری هایی که نیاز به جراحی دارند از جمله عوامل موثر در بروز ناباروری است.

- سید جلیل حسینی فوق تخصص ارولوژی و رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره ناباروری و میزان شیوع آن در کشور ، اظهار داشت: متأسفانه اشکالی که در جامعه وجود دارد، این است که اگر زوجینی فرزنددار نشوند، ابتدا خانم خانواده را نزد پزشک می برند؛ در حالی که این تصور غلطی است.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل اعلام می شد 50 درصد علت ناباروری مربوط به مردان است و نیم دیگر مربوط به زنان؛ اما امروزه می گویند ممکن است 60 درصد علت ناباروری مربوط به آقایان و 40 درصد مربوط به خانم ها باشد؛ در نتیجه هر نفر از زوجین باید نزد پزشک خاص خود بروند و ناباروری مربوط به هر دو زوج است.

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: میزان ناباروری در کشور حدود 15 درصد است؛ مطالعات در کشور نیز نشان می دهد این میزان 15 درصد است، اما به صورت مقطعی مطالعات مختلفی به صورت خانه به خانه انجام شده که در یک مقطع این میزان حدود 3 تا 4 درصد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت «ناباروری» چیست؟

علت «ناباروری» چیست؟