مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 21:152020-02-20اقتصادي

تاثیر مالیات بر عایدی املاک در بازار مسکن


مالیات برعایدی املاک، مابه التفاوت ارزش روز زمان واگذاری املاک و حق واگذاری محل نسبت به ارزش زمان تملک یا قیمت تمام شده آن است.

به عقیده یک اقتصاددان، - مالیات برعایدی املاک، مابه التفاوت ارزش روز زمان واگذاری املاک و حق واگذاری محل نسبت به ارزش زمان تملک یا قیمت تمام شده آن است.

به عقیده یک اقتصاددان، تعیین این نوع مالیات در لایحه اصلاح مالیات های مستقیم می تواند سد بزرگی بر حضور دلالان و اقدامات سفته بازانه آن ها در بازار مسکن باشد که موجب حذف سودهای باد آورده در بخش املاک و مستغلات، کاهش قیمت مسکن، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت که در بخش املاک صفر بوده و محدود کردن فرار مالیاتی در این بخش باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لایحه اصلاح مالیات های مستقیم با سه محور ساماندهی معافیت ها و مشوق های مالیاتی، اجرای سیستم مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی و برقراری مالیات بر دارایی برای بررسی و تصویب به دولت ارسال شده که یکی از پایه های مالیاتی جدید در آن مالیات بر عایدی املاک است و این نوع مالیات عبارت از مابه التفاوت ارزش روز زمان واگذاری املاک و حق واگذاری محل نسبت به ارزش زمان تملک یا قیمت تمام شده آن است.

نرخ های مالیاتی درنظر گرفته شده طبق مدت تملک برای این نوع مالیات شامل، یک سال و کمتر معادل 25 درصد، بیش از یک تا شش سال به ازای هر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مالیات بر عایدی املاک در بازار مسکن

تاثیر مالیات بر عایدی املاک در بازار مسکن