مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 11:552020-02-20فرهنگي

تحول در فرم و مضمون نگارگری پس از انقلاب/ حراج آثار هنری در «نقش بهار»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آسمان نگاره ها» گفت: هنرمندان نگارگر طی 40 سال از گذشت انقلاب از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته اند و امروز شاهد تحول معنادار در فرم و مضمون نگارگری هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (پنجشنبه اول اسفندماه) با حضور در حوزه هنری از نمایشگاه نگارگری آسمان نگاره ها بازدید کرد.

وی در حاشیه ی این بازدید با اشاره به نگارگری به عنوان یکی از مهم ترین هنرهای کهن که دارای دیرینه گسترده در ایران زمین است گفت: این هنر با وویژگی های متعددی شناخته می شود.

از طرفی هنری قدسی ست که ریشه در آسمان ها دارد و خط اتصال آثار نگارگر با ملکوت است و از لحاظ فرم، همانطور که کانون توجه در تابلو مهم است حاشیه های آن برای نگارگر مهم است و این از ویژگی های بارز این هنر است.

و نگارگر تلاش میکند با فعالیتی پیوسته و متراکم کل تصویر را به یک اثر هنری بی بدیل تبدیل کند که هیچ بخشی از بخش دیگر کم اهمیت تر نباشد.

وی با بیان اینکه نگارگری به عنوان هنری اصیل برجسته و داری سابقه در ادوار مختلف هنر ایرانی پایدار و پا برجا مانده است تصریح کرد: در این هنر هنرهای دیگر هم همراه و پیوسته هستند و نگارگری پیوسته منتقل کننده خوشنویسی، ادبیات و مضامین دینی و عرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در فرم و مضمون نگارگری پس از انقلاب/ حراج آثار هنری در «نقش بهار»

تحول در فرم و مضمون نگارگری پس از انقلاب/ حراج آثار هنری در «نقش بهار»