مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 11:362020-02-20سياسي

«قصّه ما راست بود»؛ حقیقتی از دفاع مقدس


هسته اولیه و اصلی این مجموعه برگرفته از خاطرات و مشاهدات شخصی نویسنده در دوران جنگ تحمیلی به عنوان سرباز وظیفه است که رنگ داستان بر آن پاشیده شده است.

محمود خلیلی نویسنده کتاب قصه ما راست بود ، این مجموعه را در صفحات نخستین به تمامی شهدای لشکر انصارالحسین(ع) همدان به ویژه شهدای گردان زرهی این لشکر تقدیم کرده است.

نویسنده در توضیح جزییات و محتویات این کتاب در گفت و گو با ایرنا گفت: هسته اولیه و اصلی این مجموعه شامل 15 داستان و مربوط به خاطراتی از دوران جنگ است.

خلیلی افزود: در این مجموعه، رنگ داستان به خاطرات و مشاهدات شخصی من در دوران جنگ پاشیده شده اما گسترش و پرورش موضوع زاییده تخیل است.

وی دلیل نوشتن این داستان ها را لمس واقعیت هایی همچون صداقت، شجاعت و فداکاری در مناطق جنگی عنوان کرد و اظهار داشت: یک نویسنده باید بتواند عرصه های مختلف و متفاوت را تجربه کند.

این نویسنده ملایری معتقد است: به دلیل همان مشاهدات نزدیک و لمس لحظه های تلخ و شیرین جنگ، موفق تر از عرصه های دیگر خواهم بود.

به گفته وی از جنگ نوشتن یعنی به تصویر کشیدن صحنه های دردآور و کریه از کینه توزی و قساوت دشمن متجاوز که هرگز فراموش نمی شود.

خلیلی افزود: گفتن و نوشتن از جنگ هشداری است به نسل آینده تا از بروز و ظهور دیکتاتورها و آتش افروزان جنگ طلب پیشگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قصّه ما راست بود»؛ حقیقتی از دفاع مقدس

«قصّه ما راست بود»؛ حقیقتی از دفاع مقدس