مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 18:152020-02-19اقتصادي

ثبات مالی بدون رشد اقتصادی فایده ای ندارد


هدایت اعتبار به معنای خلق پول جدید و افزایش پایه پولی نیست، بلکه اتخاذ رویه برای هدایت پول بانکی (نه پول بانک مرکزی) است.

- یک کارشناس اقتصادی گفت: هدایت اعتبار به معنای خلق پول جدید و افزایش پایه پولی نیست، بلکه اتخاذ رویه برای هدایت پول بانکی (نه پول بانک مرکزی) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید شاکری، کارشناس اقتصادی در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: هدایت اعتبار به معنای خلق پول جدید و افزایش پایه پولی نیست، بلکه اتخاذ رویه برای هدایت پول بانکی (نه پول بانک مرکزی) است؛ به نحوی که پروژه های کلان از قبیل پروژه های شهری در راستای تحقق رشد و توسعه اقتصادی تأمین مالی شود.

وی با اشاره به یک نمونه تاریخی از هدایت اعتبار که قبل از انقلاب و در دهه 40 با مشارکت بانک مرکزی صورت گرفته است، گفت: در بحث هدایت اعتبار تلاش ها بر این بوده است که رفتار سودمحور بانک ها کنترل شود و هدایت پول با اهداف رشد و تولید باشد و البته در این زمینه نیز نباید به صورت دستوری عمل نمود بلکه باید سازوکارهای لازم برای هدایت اعتبار را تعریف کرد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه نمونه هایی از هدایت اعتبار به سمت توسعه پروژه های شهری در کشور چین را به عنوان نمونه ذکر کرد و در پایان مقاله خود، پیشنهاد داد که یک نهاد دولتی جهت پیشبرد اهداف توسعه انتخاب شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبات مالی بدون رشد اقتصادی فایده ای ندارد

ثبات مالی بدون رشد اقتصادی فایده ای ندارد