مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 16:352020-02-19اقتصادي

افزایش جمعیت دام مولد در 2 سال اخیر/تولید محصولات دامی رشد کرد


از سال 1396 تاکنون، نه تنها هیچ گونه کاهشی در جمعیت دام کشور گزارش نشده، بلکه افزایش جمعیت را در دام مولد و تولیدات دامی داشته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در رابطه با کاهش جمعیت و تولیدات دام کشور اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از آمار جمعیت و تولیدات دام کشور و با استناد به آمار ارائه شده از مرکز آمار ایران، از سال 1396 تاکنون، نه تنها هیچ گونه کاهشی در جمعیت دام کشور گزارش نشده، بلکه افزایش جمعیت را در دام مولد و تولیدات دامی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه این معاونت برای ارائه آمار لحظه ای از میزان جمعیت، سطح فعالیت و تولیدات دام بزرگ و کوچک فاقد سامانه ی پایش و رصد واحدهای دامداری در کشور است، ادامه داد: البته در سال های اخیر طی هماهنگی های به عمل آمده، اداره ارتباطات و اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، سامانه پنجره واحد کشاورزی را جهت دست یابی به آمار به روز، طراحی و راه اندازی کرده است اما در حال حاضر اطلاعات جانمایی شده در این سامانه به روز قابل ارائه نیست.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دوره ای بودن فعالیت در واحدهای پرواربندی کشور، تصریح کرد: طبیعتاً کل این واحدها نمی توانند در طول سال فعال و دارای دام پروار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت دام مولد در 2 سال اخیر/تولید محصولات دامی رشد کرد

افزایش جمعیت دام مولد در 2 سال اخیر/تولید محصولات دامی رشد کرد