مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 16:052020-02-19بين الملل

کمین دوشمن در گذرگانه مشارکت


میزان مشارکت در انتخابات برخی از کشورهای غربی و به قول امروزی ها پیشرفته به سختی به 50 درصد هم نمی رسد اما اصلا مبنای مشروعیت و تزلزل در حاکمیت ها و دولت های آنها قرار نمی گیرد.

اگر میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی چند کشور غربی و مهم را بررسی کنیم می بینیم که در آخرین انتخابات پارلمانی به عنوان مثال میزان مشارکت در کشورهای آمریکا 41 درصد، بریتانیا 65 درصد، سوییس 49 درصد، اسپانیا 68 درصد، لیتوانی 35 درصد، ژاپن 59 درصد، فرانسه 55 درصد، پرتغال 46 درصد و اتریش 53 درصد بوده است این در حالی است که میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف از بسیاری از این کشورها بهتر بوده و همواره بیشتر از 50 درصد بوده است حتی در برخی موارد حتی به 71 درصد هم رسیده است.

یکی از دلایل برجسته تر شدن اهمیت میزان مشارکت در رابطه با کشور ما هم استفاده از ابزار رسانه توسط دشمنان است که چنان این بحث را با اهمیت جلوه داده اند که تنها راه مقابله با جوسازی ها و جنگ روانی بیشتر علیه کشور فقط همان حضور گسترده در انتخابات است.

بسیاری شاید گمان کنند که مسوولان کشور بدون هیچ دلیلی بر ضرورت حضور در انتخابات تاکید می کنند اما واقعیت این است که بدخواهان این مرز و بوم به دقت میزان مشارکت مردم را زیر نظر دارند و بشدت بدنبال کاهش حضور آنها در انتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمین دوشمن در گذرگانه مشارکت

کمین دوشمن در گذرگانه مشارکت