مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 14:302020-02-19دانش

قلمرو های برتر پژوهشی کشور به روایت پایگاه های اسکوپوس و ISI


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطابق گزارش های اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ISC از رتبه بندی های اسکوپوس نشان می دهد که قلمرو های پژوهشی برتر ایران در سال های 2018 و 2019 رشته های مهندسی، - مطابق آخرین گزارش های ارائه شده از سوی اسکوپوس و ISI، پایگاه استنادی جهان اسلام قلمرو های برتر پژوهشی کشور را معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطابق گزارش های اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ISC از رتبه بندی های اسکوپوس نشان می دهد که قلمرو های پژوهشی برتر ایران در سال های 2018 و 2019 رشته های مهندسی، پزشکی و علم مواد بوده است، اما در سال 2017 رشته های مهندسی، پزشکی، فیزیک و نجوم، سال 2016 و 2015 رشته های مهندسی، پزشکی و شیمی بعنوان قلمرو های پژوهشی برتر کشور شناخته می شدند.

این گزارش به خوبی نشان می دهد که رشته های پزشکی و مهندسی همواره از سال 2015 تا 2019 در قلمرو پژوهشی برتر کشور جای دارند و رشته های دیگر نه به جای آن ها بلکه در کنارشان قرار گرفته اند.

البته این آمار ارائه شده مربوط به پایگاه اسکوپوس بود و رصد وضعیت قلمرو های پژوهشی برتر کشور در سال ها اخیر طبق پایگاه رتبه بندی ISI گویای موضوع دیگری است.

مطابق گزارش های این پایگاه مهندسی، شیمی و علم مواد از سال 2015 تا 2019 قلمرو های پژوهشی برتر کشور مطرح شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلمرو های برتر پژوهشی کشور به روایت پایگاه های اسکوپوس و ISI

قلمرو های برتر پژوهشی کشور به روایت پایگاه های اسکوپوس و ISI