مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 13:252020-02-19سياسي

دلایل سودده نبودن برخی فرودگاه های کشور/ تفاوت فرودگاه های مرز هوایی و هوانوردی


کارشناس عملیات هوانوردی و مراقبت پرواز گفت: محدود بودن تعداد مسافر و عدم گستردگی هوانوردی عمومی در فرودگاه های کشور از دلایل سودده نبودن فرودگاه های ما است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دوره سوم کارگاه آموزشی ادبیات و مفاهیم صنعت هوانوردی و فرودگاهی برای اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

در این دوره به مفاهیم مختلفی از جمله ارتباط برج مراقبت با هواپیما، چگونگی پیاده سازی اطلاعات جعبه سیاه، الزامات رعایت مقررات ایکائو در پروازهای مسافری و ویژگی های پروازهای نظامی اشاره شد.

در این کارگاه آموزشی محمدصادق دیجوری اظهار داشت: در هوانوردی، هواشناسی نقش مؤثری دارد و در انجام پروازها نقش هواشناسی مهم و بی بدیل است.

وی با اشاره به تثبیت هواپیمای نظامی و غیرنظامی گفت: هواپیماهای نظامی در مقررات ایکائو جای نمی گیرد، مگر اینکه بخواهد در فرودگاهی غیرنظامی فرود آید که در آن صورت می تواند طبق استانداردهای غیرنظامی عمل کند.

این کارشناس  عملیات هوانوردی و مراقبت پرواز افزود: هواپیمای نظامی از باند UHF و هواپیمای غیرنظامی از باند VHF استفاده می کند.

هواپیمای غیرنظامی شماره خاص خود را دارد اما هواپیمای مسافری کد ثبت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل سودده نبودن برخی فرودگاه های کشور/ تفاوت فرودگاه های مرز هوایی و هوانوردی

دلایل سودده نبودن برخی فرودگاه های کشور/ تفاوت فرودگاه های مرز هوایی و هوانوردی