مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 10:502020-02-19سياسي

زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می شود


نماینده ولی فقیه و رییس ستاد زکات استان البرز گفت: طبق آیات قرآن زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می شود از همه دست اندرکاران و مودیان نیکوکار امر زکات به جهت حرکت در این مسیر تشکر می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و رییس ستاد زکات استان البرز در همایش تجلیل از مودیان زکات و تولیدکنندگان برتر استان البرز با اشاره به اینکه هرکسی در هر زمینه ای که خدای تعالی به او رزقی عنایت کرده و خدمتی می کند زکات است گفت:  زکات در صدر اسلام باهدف عزتمند شدن سیمای جامعه اسلامی مطرح شده و شارع مقدس در بخش صدقات، انفاق، زکات مستحب و واجب به دنبال زدوده شدن فقر از جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق واجبِ افراد در جامعه اسلامی برای از بین بردن کامل فقر کافی نیست افزود: اسلام می خواهد فقر را که عامل از دست رفتن ایمان و اخلاق در جامعه است از بین ببرد.

این حق للسائل و المحروم که خدای متعال در قرآن می فرماید مربوط به زکات واجب نیست و تکلیف اضافه تری را برای مومنان مشخص می کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه رسول خدا فرمودند اگر می خواهید خداوند دارایی شما را زیاد کند زکات آن را پرداخت کنید ، ادامه داد: خداوند در آیه ای دیگر از قرآن کریم می فرماید خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم بها بوسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می شود

زکات و صدقات موجب تطهیر روح انسان می شود