مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 10:262020-02-19سياسي

رقابت 17 نفر برای هر کرسی مجلس در آذربایجان شرقی


رییس ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی از رقابت 17 نفر به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیار راستگو قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین امار مربوط به انتخابات نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی گفت: تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده استان به وسیله شورای نگهبان در مجموع 363 نفر بوده است که قبل از صلاحیت ها 115 نفر از ثبت نامی ها انصراف داده بودند که بعد از تأیید صلاحیت ها نیز 40 نفر دیگر انصراف دادند.

وی ادامه داد: به این ترتیب تعداد نامزدهای انتخاباتی تا امروز 323 نفر است که برای هر کرسی 17 نفر رقابت می کنند که با وجود 37 نفر نامزد انتخاباتی خانم، این رقابت را می توان به صورت 15 نفر اقا و دو نفر خانم برای هر کرسی دانست.

راستگو واجدین شرایط رأی در استان را دو میلیون و 977 هزار و 896 نفر دانسته و گفت: از این تعداد 145 هزار و 293 نفر رأی اولی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره ای به تعداد شعب اخذ رأی در استان گفت: در سطح استان، سه هزار و 53 شعبه اخذ رأی خواهیم داشت که یک مورد از آنها برای اقلیت های دینی است.

وی افزود: مجموعه عوامل دست اندرکار برای هر شعبه 20 نفر است که در مجموع 62 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی بازرسی و عوامل ستادی مشغول تلاش خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت 17 نفر برای هر کرسی مجلس در آذربایجان شرقی

رقابت 17 نفر برای هر کرسی مجلس در آذربایجان شرقی