مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 06:202020-02-19بين الملل

«چین» زخم کهنه ایالات متحده؛ «پمپئو» نگران خانه یا دلواپس همسایه


منطقه ای که محل تلاقی راهبردی افغانستان، چین، ایران و روسیه است، قطعاً بی اهمیت نیست اما به نظر می رسد دلواپسی اصلی «پمپئو» پیشرفت قدرت چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس،  نفت، تجارت و حاکمیت  شایسته همگی در گفت وگوها و سفر مایک پمپئو ،  وزیر امور خارجه ایالات متحده با وزرای امور خارجه پنج جمهوری آسیای مرکزی مطرح شده اند.

 اما احتمالاً مهم ترین کشور در این گفتگوها کشوری بوده است که حضور نداشت؛ چین.

پمپئو بلندپایه ترین مقام ایالات متحده است که از سال 2015 به بعد پس از بازدید وزیر امور خارجه پیشین  ایالات متحده، جان کری ، از منطقه آسیای مرکزی  دیدن کرده در پایتخت ازبکستان - تاشکند - بوده است که برای نشست به اصطلاح C5+1  با حضور کشورهای آسیای  مرکزی و ایالات متحده برگزار گردید.

 وزیر امور خارجه آمریکا به همتایان خود در آسیای مرکزی اعلام کرد در خصوص دستاوردهای آینده آسیای مرکزی برای روند صلح در افغانستان در سال 2020 و همچنین  تلاشها و اقدامات مشترک منطقه ای و امنیت مرزی برای بهبود مناسبات اقتصادی و انرژی گفت وگوهایی صورت گرفته است.

علاوه بر آن، پمپئو شخصا با هر یک از پنج وزیر امور خارجه و رؤسای جمهور قزاقستان و ازبکستان ملاقات داشته و بر نیاز به همکاری های منطقه ای تنگاتنگ و شتاب بخشیدن به  روند ترقی در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چین» زخم کهنه ایالات متحده؛ «پمپئو» نگران خانه یا دلواپس همسایه

«چین» زخم کهنه ایالات متحده؛ «پمپئو» نگران خانه یا دلواپس همسایه