مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 04:552020-02-19اقتصادي

راه اندازی سامانه ملی املاک قیمت زمین و خانه را کنترل می کند؟


سامانه ملی املاک و اسکان بالاخره راه اندازی شد، آن هم درست زمانی که دولت در تنگنای بودجه ای افتاده است و چاره ای ندارد که فراریان مالیات را شناسایی کند تا به این ترتیب بتواند درآمدهای خود را افزایش دهد.

- بیت الله ستاریان، تحلیلگر ارشد اقتصاد مسکن درباره راه اندازی سامانه املاک می گوید: این سامانه به شرطی موثر واقع می شود که اطلاعات آن در دسترس عموم مردم باشد تا آنها بتوانند به اطلاعات سوداگران بازار مسکن اشراف داشته و با نظارت همگانی و فشار افکارعمومی جلوی سوداگری این افراد گرفته شود، وگرنه تا پیش از این سامانه هایی موجود بود که اطلاعات آن قابل دسترس همگان نبود و اتفاقی در بازار مسکن ایجاد نکردند سامانه ملی املاک و اسکان بالاخره راه اندازی شد، آن هم درست زمانی که دولت در تنگنای بودجه ای افتاده است و چاره ای ندارد که فراریان مالیات را شناسایی کند تا به این ترتیب بتواند درآمدهای خود را افزایش دهد.

تا پیش از راه اندازی این سامانه، عمده ترین دلیلی که باعث می شد زمین داران بزرگ و سفته بازان بازار مسکن از پرداخت مالیات طفره روند، بهانه نبود بانک اطلاعاتی از این افراد بود.

هرچند که اکبر ترکان، رییس سابق نظام مهندسی این دلیل را قبول ندارد و بارها گفته است که بانک اطلاعاتی مالکان زمین و مسکن در سامانه های شهرداری و ثبت احوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سامانه ملی املاک قیمت زمین و خانه را کنترل می کند؟

راه اندازی سامانه ملی املاک قیمت زمین و خانه را کنترل می کند؟