مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 00:202020-02-18پزشكي

‎کیست تخمدان سراغ کدام زنان می آید؟


‎یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به این که با ایجاد تعادل در تغذیه می توان احتمال بروز کیست های تخمدانی را کاهش داد، گفت: دختران و زنان چاق بیشتر مستعد ایجاد کیست تخمدانی هستند، - چرا که مقدار هورمون استروژن در بدن آن ها بیشتر است.

‎دکتر لیدا حیدری در گفت وگو با ایسنا افزود: کیست تخمدان از جمله بیماری هایی است که در دختران و زنان بدون علائم و نشانه بروز می کند، نشانه هایی مثل احساس فشار در لگن و یا خونریزی های نامرتب و یا درد، زمانی احساس می شود که اندازه کیست بزرگ باشد.

‎وی با اشاره به این که از زمان جنینی تا دوران یائسگی امکان ایجاد کیست تخمدان هست، گفت: کیست تخمدان بطور معمول در سن باروری(بین 15 تا 50 سالگی) در دختران و زنان بروز می کند.

‎وی با تشریح چگونگی ایجاد کیست تخمدان، اظهار کرد: در چرخه ماهانه تخمک گذاری، فولیکول ها که وظیفه ایجاد تخمک را دارند، بطور معمول در روز چهاردهم قبل از آغاز عادت ماهیانه، پاره شده و تخمک آزاد می کند و اگر این پدیده فیزیولوژیک اتفاق نیوفتد باعث ایجاد کیست های ساده (فولیکولی) با رشد قسمتی از فولیکول تخمدان و تجمع مایع داخل فولیکول شده و منجر به کیست می شود.

‎حیدری خاطر نشان کرد: گاهی چند تخمک باعث تولید چند کیست شده و با تکرار این فرآیند، تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدان ها دیده می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‎کیست تخمدان سراغ کدام زنان می آید؟

‎کیست تخمدان سراغ کدام زنان می آید؟