مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 21:062020-02-18اقتصادي

80 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان مرکزی پر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عزت الله آمره ای روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در اراک اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه تاکنون در استان با 133 میلی متر بارش مواجه بودیم که نسبت به سال گذشته 46 درصد و نسبت به دراز مدت با 11 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های بهار امسال 80 میلیون مترمکعب آب پشت سد کمال صالح جمع و 221 میلیون متر مکعب نیز پشت سد ساوه ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: امسال نصب 200 کنتور هوشمند روی چاه ها توسط شرکت آب منطقه ای باید انجام می گرفت که تا پایان امسال نصب 212 کنتور انجام می شود.

آمره ای بیان داشت: با توجه به پیش بینی ها احتمال وقوع سیلاب در بهار سال آینده وجود دارد و بنا بر تغییر اقلیم در استان ما نیز ممکن است اتفاق افتد.

در این راستا لایروبی رودخانه ها از سیل امسال آغاز شده است و 40 کیلومتر از رودخانه ها لایروبی شد.

وی افزود: برای لایروبی رودخانه کرهرود شهرستان اراک به طول 7 کیلومتر از خروجی شهر اراک به سمت تالاب میقان اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته و پیمانکار کار را آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اظهار کرد: امسال برای مهندسی رودخانه مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان مرکزی پر است

80 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان مرکزی پر است